Wist je dat e-mail marketing een indrukwekkende ROI heeft van maar liefst 36€ voor elke euro die je uitgeeft?
Er is niet mis met relatief nieuwe marketingkanalen zoals social media, webinars, video’s, … Maar laat deze strategieën je niet afleiden van één van de oudste, maar meest effectieve marketingstrategieën: e-mail marketing!
E-mail marketing is onmisbaar in elke digitale marketingstrategie
Het maakt niet uit welke business je hebt. Sales is de ultieme brandstof om als bedrijf te kunnen groeien. E-mail marketing is en blijft één van de meest effectieve kanalen om meer sales en conversies te genereren. Daarnaast is het ook dé ideale manier om je bestaande klantenrelaties te onderhouden en je klantentevredenheid te maximaliseren!
In dit digitale tijdperk kan je het je niet langer veroorloven om geen gebruik te maken van de voordelen van e-mail. Je verliest simpelweg té veel opportuniteiten door het niet te doen.
Waarom zou je kiezen voor e-mail marketing?
- Meer sales of conversies nodig? Strategische e-mail marketing is een doeltreffende manier om je resultaten de hoogte in te jagen.
- Return on investment: Uit meerdere onderzoeken blijkt e-mail nog steeds één van de meest effectieve kanalen om mensen te bereiken. Vergeleken met social media is e-mail qua resultaten nog altijd de grote winnaar.
- Snel resultaat: Waar je bij veel marketingcampagnes weken en soms maanden moet wachten op de eerste verkoop, kan je bij e-mail marketing binnen een paar dagen je resultaten evalueren en bijsturen.
- Je kan bij de ontvanger een gevoel van urgentie creëren. Het is de ideale kans om je abonnees te overtuigen om meteen actie te ondernemen.
- Kies je doelpubliek. Met je bericht meteen duizenden mensen bereiken? Dat is mogelijk! Maar met de passende segmentatie kan je juist heel gericht te werk te gaan.
- Gemakkelijk te delen: Profiteer van de invloed van ‘social proof‘. Maak van je abonnees de ideale ambassadeurs van je business.
- Meten is weten: Je campagne verbeteren en bijsturen was nog nooit zo gemakkelijk. In één oogopslag vind je jouw open rate, click-through rate en conversies.
- Profiteer maximaal van impulsaankopen. Bij een aanbieding is je klant slechts 2 klikken verwijderd van een aankoop.
- De kost van e-mail marketing ligt vaak vele malen lager dan bij andere marketingkanalen.
Zet e-mail marketing succesvol in voor jouw bedrijf: bereik meer met je e-mails
Zie je de voordelen, maar haal je momenteel niet het maximum uit je e-mail marketingstrategie? Dan is het tijd om van e-mailmarketing een prioriteit te maken.
Laat je helpen om de mogelijkheden van e-mail optimaal te benutten: Samen creëren we een campagne of een volledige customer journey.
Wil jij graag…
- Meer leads genereren?
- Een geautomatiseerde sales funnel om je bezoekers om te zetten naar betalende klanten?
- De loyaliteit van je bestaand klantenbestand verhogen?
- Slapende klanten terugwinnen?
Met een gezonde dosis creativiteit, inspirerende content, geoptimaliseerde e-mailsoftware en met een oog voor detail en design, zorgen we voor een gepaste oplossing voor elk van jouw uitdagingen!
Maak nu snel en eenvoudig een afspraak.